* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

søndag 23. august 2009

Apples

Flotte ny-høstete sommerepler som skal bli til kaker, saft og mos!


I år er det dessverreingen epler på trærne her i går'n, verken vinterepler eller sommerepler. Og siden det er dårlig med bloggetid til overs blir det et gjensyn med fjorårets eplehøsting. Kjenner jeg har lyst til å lage eplemos, og heldigvis er det frukt på trærne hos søstra mi! Får hente litt der : )


Tror det blir hektisk her framover, uvant å være i full jobb igjen etter to års permisjon. Og jobben min er ikke akkurat 9-4 så jeg må øve på en ok døgnrytme og lage en prioriteringsliste. Blogging, fotografering og keramikkverkstedet skal ikke forsømmes selv om det kanskje blir litt nedtrapping. Heldigvis har supermannen her i huset pappapermisjon for den lille Vera-valpen, og han trår til med middag og husarbeid. Det er SÅ bra!

Beklager at jeg ikke er så flink til å besøke blogger eller legge igjen hilsener, men det kommer sikkert tid til det snart! Alle kommentarer leses og settes stor pris på, takk for hyggelige hilsener : )


GOD EPLEHØST!

10 kommentarer:

Rosa Velour sa...

Herligt med æbler...høststemning med en gang. Og dejligt med nyt indlæg :)

God søndag ønskes du af Linda.

mi-rachel sa...

for en fin blogg du har.
med mange nydelige bilder.
er det greit at jeg linker deg til?

Annelis hantverk sa...

Så vackra bilder och färger på dina foton. Äpplena ser så goda ut.

Størhuset sa...

Så fine bilder, nå må jeg nok ut å hente epler, fristende når en ser de lekre bildene,

Anka sa...

Så rart at ingen av trærne har fått epler... men kansje til neste år. Vinterepler er min favoritt:) Nydlige bilder Marianne. Ønsker deg en god start på uka.

Les Cotrions sa...

Waw! Your apple tre is faboulous! Great harvest you made!
Happy new week!
Vale

LIVS LYST sa...

Så herlig! Jeg blir så imponert når folk er flinke med frukt og høsting av bær og slikt. Kanskje jeg også lærer det en gang... Hmf!

Hilsen Liv

Verandasol sa...

Herlige bilder! Er jo mye koselig med høsten og, blant annet å kunne lage deilig saft og slikt :)

Hello Matilda! sa...

Thanks for visit my blog...
Your pictures are so lovely!

Hugs from Argentina!

Kreoline sa...

Hei Marianne, leste du mine tanker i går, tenkte på deg og lurte fælt på hvordan jeg skulle finne deg igjen. At akkurat du la igjen en kommentar i dag, hihi, må smile litt, glad ble jeg. Nydelige bilder, har gamle epletrær på hytta, disse har ikke hatt epler på det jeg kan huske. I fjor beskar vi grener og gamle stammer rundt og på treet, du skal se i år, det er fullt av epler. Travelt å begynne i full jobb, jeg har også gått opp i stilling, får prøve 1 års tid. Ha en fortsatt fin dag M., klem fra Mona.