* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

mandag 9. august 2010

Ruins





I løpet av sommerferien kom vi til stadighet over tomme hus på våre vandringer i små landsbyer i Kroatia. Koselige, gamle bygninger av sten og tre med tegltak og sprosser for vinduene.




Det er ulike dumme og triste grunner til at disse husa står tomme og forfaller, og det er sikkert at det er fryktelig synd! Ved mangel på vedlikehold og beboere tar det ikke lang tid før forfallet inntrer, og med hull i taket er det ikke særlig håp for en lett make-over...




Det ville jo vært en drøm å overta en slik gammel bygård ved Adriaterhavet. Jeg gikk med oppussing og innredningsplaner, og kan lett se for meg hvordan jeg kunne tryllet fram den rette sjarmen igjen!





Litt snekring og maling bare...?

5 kommentarer:

~*~ saskia ~*~ sa...

You captured the beauty perfectly. Great shots! xx

Huldra sa...

Trist å se det stå tomt å forfalle sånn, men det blir utrolig lekre bilder av det. :)
Hva hadde prisen vært på et sånt sted der nede da? -Og hvordan er klimaet om vinteren? ingenting er umulig, så ønsker man virkelig bør man gjøre det. Drømmer om å gjøre noe sånt selv før vi blir gamle og grå. Hvorfor ikke for noen år liksom? :)

Anonym sa...

Nydelige bilder du har tatt.
Trist slike vakre huser forfaller.
Ønsker deg en fortsatt fin uke.
Klem fra Mio

Sologbolig sa...

Hei !!
Tusen, tusen takk for de skjønne hjertene som kom i posten i dag. De skal nok få ein fin plass her i huset.
Trist at slike vakre hus skal stå og forfalla. Som du sier det kunne blitt så fint. Eg syns å ha merka meg at øst i Europa fins det mange slike hus ..... fattigdom har vel sin årsak og flytting inn til byar for å få jobb..... Eg syns desse digre, grå blokkene er eit trist syn eg. Men som ferieland likar eg meg godt både i Kroatia og andre øst- land. Ha ein flott dag. Klem fra Sigfrid

Thea sa...

Så fine bilder du har tatt. Vakre og melankolse disse husene... Skjønner godt at du vil overta ett av dem... Øst Europa er jo up and coming..
Har vært i Kroatia en gang, men det var Dubrovnik.. Flott der også:)
Håper du legger ut flere biler fra Kroatia, jeg ser og nyter:)!