* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

lørdag 14. januar 2012

Flinkis


Det føles ganske bra å sende søppelet til resirkulering og gjenvinning. Det er jo mye mas for tida (heldigvis) på miljøet og søppelproblematikken knytta til bruk og kast og overforforbruk. Siden jeg kasta en søppelsekk med barneromsleftovers i innlegget fra i går, passer det med litt god samvittighet i dag   :o)



Her er to fine  typer som rommer glass og metall, og plastavfall. Plast er vi ganske nye på her i kommunen, og med egen kompostbinge hvor potetskrell og epleskrotter havner samt papirinnsamling naturligvis, er det ytterst lite som blir kasta i den gamledagse søppeøkassa. Og det er   BRA!

De fine bøttene er fra IKEA og fins i mange glade farger. Tror det blir flere av dem her i huset. Kjempe kjekke og pene. Nå er det bollebaking og gaveinnkjøp som står på planen. Tjobing for en lørdag!

2 kommentarer:

Tante Titti sa...

Så kjekt!! Jeg har en hel haug av disse søppelbøttene, og har tidligere brukt dem på vaskerommet til å sortere skittentøyet - men det var den gang jeg hadde ett stort vaskerom. Nå er vaskerommet og husholdningen halvert og behovet for så mange skittentøydunker er ikke det samme lenger. Og nå gav du meg en ny ide til bruk av de dunkene jeg har til overs!! En fortsatt god helg til deg!
KLÆMM!!

Bistels Brenneri sa...

Hei Marianne!
Så kjekt med disse søppelbøttene. Disse kunne jeg også tenke meg, veldig lurt til kildesorteing.
Sitter nå på et Motell rom utenfor Tønsberg, i morgen skal jeg på keramikkskolen scanform. Syns jeg trenger å lære mere om teknikker, støping og glasering. Har fått 9 mnd etableringstøtte fra Nav, det innebærer også kurs, opphold og reise-utgifter.....heldig jeg.
Foresten hvordan gikk det med din utstilling?
Lisbeth :))