* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

onsdag 1. oktober 2008

Lampa mi

Det mangler en del belysning her i huset. Jeg syns det er vanskelig å finne fine lamper rett og slett. Og istedet for å henge opp noe jeg er sånn halvfornøyd med, henger jeg ikke opp noe... Denne lampa her derimot syns jeg er fin. Pappa sier at han har skrudd den sammen selv i verkstedet/uthuset til en nabo. Det var den gangen vi ikke trengte å produsere alt i lavkostland, men brukte egne krefter til å lage alt som trengtes. Vedder også på at denne lampa ikke ble særlig serieprodusert og solgt til kjedebutikker, men hadde kort transportetappe rett ned til sentrum : ) Skikkelig gamledager altså!

Her er lampa sammen med et fotografi av pappa'n min og gjengen. Lokalavisa var på tur og fikk et blinkskudd av den oppvoksende slekt på skitur en gang på begynnelsen av seksti-tallet, ca da lampa ble laget kanskje? Skjekk ut de fine strikkegenserene : )
Under er et bilde av lampa i sitt rette miljø fra et innlegg jeg har laget i juni:



Her følger en liten utfordring fra Anka: List opp seks ting som gjør deg glad! Lett match : )

1. Ungen vår, så klart. For hver dag med henne vokser hjertet mitt mer.

2. Vi har en fin familie som passer på hverandre uten å være for nære.

3. Jeg har flyt i hverdagen. Ligger i rute med oppgavene mine og får lov til å jobbe med akkurat det jeg har lyst til. Luksus!

4. Høsten er fin. Vi har et lunt hus med både peis og ovn, ulltøy og pledd. Kuldegradene kan bare komme.

5. Kroppen min er sterk og virker som den skal. Ingen av oss er syke heldigvis.

6. I går var vi på fin høsttur i skjærgården til et fantastisk sommerhus i vakre omgivelser sammen med gode venninner. Takk for alt : )

7 kommentarer:

Aasviv sa...

DET sengeteppet misunner jeg deg! Har du laga det sjøl?

Aasviv sa...

Sengeteppet ditt misunner jeg deg, har du laga det sjøl?

tinemor sa...

BHG står for Better Homes and Garden.
:-)

Gamlå sa...

Heisann. Så tøff og røff lampe som ingen andre har maken til:)) Skikkelig stillig spør du meg. Bilde passet så godt til lampen.
ha en fin kveld
Gamlå

Anka sa...

Så flott at du tok utfordringen min:) Veldig fine ting du gleder deg over også. Koselig å reflektere over hvor bra man har det:) Lekker lampe, syns den hadde et stilig design og ennå bedre at den har litt historie:) Ha en fin høst helg.

GundaM sa...

ja, lamper er vanskelig rett og slett men den du viser her var da en lampe med sjel ;0) Nydelig og passer deg perfekt!

God helg!

Ottilias Veranda sa...

Hej Marianne! Ha ..jag gör precis likadant..det där med att hitta fina lampor! Således saknas det en hel del lampor i vårt hus!
Hälsa gärna på hos mig för jag firar 100 poster och har en liten utlottning!

kram
Liisa