* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

fredag 26. september 2008

Husets førsteinntrykk



Gangen kan vel sies å være husets førsteinntrykk hvis vi ser bort fra eksteriør og hage. I dag ble det storvask her av den grunn at førsteinntrykket ikke var særlig flatterende. 6-åringen har nemlig valgt seg en sort kattunge fra dyrebeskyttelsen (se for dere Karsten og Petra-episoden der Petra velger seg den styggeste, men snilleste hunden fra dyrepensjonatet). Det var den tynneste, mest snørrete katten jeg har sett. Legg til øyekatarr og midd så har du han! Strofen som han så talende heter, han er en katta-strofe, har bodd hos oss i seks uker og har vel blitt litt bedre etter maaange turer til vetrinær, men noe aner meg at dette er kronisk. Sukk. Så da skjønner dere vel hvorfor jeg vasket gangen i dag? Fredag er alltid bra til husvask, men grunnen er at kattungen liker å tisse under trappa. Under trappa har vi i variert rekkefølge treningsbager, regntøy, utenom-sesongen-sko, hageputer og pledd. Grrr! Hvorfor kan den ikke tisse midt på gulvet??? Neida, det mest kaotiske stedet i hele huset er selvfølgelig det beste for en liten katterumpe å moje seg nedi og klemme til...
Nå er det i alle fall rent, og alt stæsjet er ryddet til andre steder. Og det var ikke så dumt egentlig : )











Da var det helg igjen, tid for kos!


I wish you all a splendid weekend!


Ps. Feel free to suggest which interior style we have : ) cause I'm not sure...

12 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Å så koselige bilder. Her hadde ikke jeg hatt noe i mot å satt bena innenfor:O)

Magdalena sa...

herlig inntrykk...
lyst og koselig..
GOD helg ~~~

Synnøve sa...

Kjempekoselig gang dere har, massevis av sjarm og personlighet...! Men stil, hm, nei det er jeg ikke så god på. Din helt egen stil, kan du si ;)

Stakkars lille pusen, tenk han har ikke hatt en lett start på livet... Så heldig han er som får en sjanse til hos dere :) Men skjønner at det er frustrerende når han ikke tisser akkurat der han skal, hehe... Prøv å spraye med vann med sitron i der han ikke skal tisse. Vår pus pleide å tygge på alle stueplantene våre, så sprayet jeg dem med sitronvann, og da sluttet hun med det :) De er ikke så glad i sitron! Håper det kan hjelpe... God helg til deg! Synnøve :)

Strikkelise sa...

Veldig fin gang! Nydelig kombinasjon av tre og lyse farger :)

h.espe sa...

Så koselig gang du har - flott velkomst!!! Likte så utrolig godt stolen du hadde stående der, den var råflott!!

Ønsker deg en flott helg!!

GundaM sa...

Jeg blir så glad når jeg ser folk henter seg katt fra dyrebeskyttelsen ;0) Men så synd den ikke er helt i formen da;(

Men jeg kan da skjønne den liker seg der ute i gangen din; flott er det!
God helg til deg og dine!

Nunne sa...

Kosleig i gangen din. Og katten blir sikkert renslig, med litt trening og opplæring.
God helg!

Anka sa...

Hei og hopp. He he, dyr = jobb, sånn er det visst bare. Har hatt en vaske dag selv i dag. Vi var på skogstur i går hvor hunden vår fikk løpe løs. Da må han selvfølgelig ned i myrer, gjørmepytter o.l! Så i dag var det små sand overalt, i hver en krok!
Godt å få det gjort. Kom nettopp hjem fra en joggetur i skogen og kjenner sanden under føttene alerede... Kansje en vaskerunde til?!?! He he. Nyt Søndagen med ren, kjempe pen, lun, koselig, varm og innbydende gang:-D

Ingunn sa...

Helt nydelig!!;)
Dagens beste innlegg for min del!

h.espe sa...

Hi, hi - pottesjuler ja...! Flott var den iallfall.

Ha en flott kommende uke!!!

Klem fra Hildegunn:o)

Synnøve sa...

Og ett tips til som jeg glemte av, appelsinskall! Hihi, du kan prøve å legge appelsin/mandarinskall på slike steder også, da skal de holde seg borte ;)

Anette {foreldremanualen} sa...

Så utrolig stilig - som tatt rett ut av et interiørblad! Veldig innbydende. :-D