* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

tirsdag 23. februar 2010

Skolenostalgi




I høst hadde vi opprydding på arbeidsplassen min, og jeg måtte ta med meg et par ting hjem. Jeg syns disse stolene er rar-fine, og husker selv at vi hadde slike i klasserommet. Etter som vi vokste og ble lengre i bena kom vaktmesteren med en spesiell skiftnøkkel og heisa stolen opp. Den nøkkelen fant jeg ikke, så nå har jeg tre slike stoler i keramikkverkstedet. Alle har ulik høyde. : )




Slike plansjer liker jeg også kjempegodt! På skolen der jeg jobber er kjelleren full, men vi var enige om å ta vare på dem og bruke dem som utsmykking i korridorer og klasserom.

Jeg reddet også unna en korpslue for moro skyld. Korpsuniformer er ganske morsome og sære, dessuten har flere av vennene mine spilt i dette skolekorpset for typ tjue år siden *fnis* Morsomme gjensyn og masse nostalgi lå lagret i boder og smårom. Det meste var ubrukelig, men noe ble tatt vare på.



Vera og jeg har vært ute og gått lang tur til kinoen for å kjøpe billetter til i ettermiddag. Nå ligger hun kald og sliten og hviler forran peisen. Burde kanskje ha lagt i en kubbe eller to??



Siden det er vinterferie må jeg jo gjøre nyttige ting som jeg ikke har tid til ellers. Linstoff har ligget klart til action i månedvis, men nå tok jeg mot til meg å startet på prosjekt stolputer med volanger. Spisestuestolene våre har ikke helt den rette schvungen, og jeg har tenkt at noen fine puter vil kunne gjøre susen. Men etter å ha laget en er jeg ikke helt sikker, føler at jeg har sydd klær til stolen, og det er en smule for pompøst og overdådig for min smak, så det spørs om det blir flere...


Jeg har blitt inspirert av Lille Maison, er ikke disse fiiine:





Klems og vakkert vær til alle!



8 kommentarer:

Benedicte sa...

Hei.
For en koselig stol, en sånn kunne jeg også tenkt meg. Veldig koselig blogg du har forresten, her skal jeg stikke innom igjen :)

Siddismamma

Siren sa...

Rålekker stol, skikkelig nostalgisk! Syns du var flink til å sy også jeg! Ha en fin dag! Siren :)

susan`s side sa...

Åh, dette brakte tilbake minner. Kan tenke meg det var gøy med oppryddning-

LIVS LYST sa...

Veldig kuult Marianne!
Og jeg skjønner at du jobber på skole du også. Jeg har også vært og rotet på loftet der jeg jobber og funnet både det ene og det andre. Gøøøøy! Skoleting i hjemmet er kuult syns jeg. Litt maskulint/industrielt innslag. Veier opp for alt det søte vi jenter liker da... hihi.

Har en slik stol som ligner veldig under et gammelt kart i stuen til Thomas. Jeg liker det!!

Og hos deg var det supert, spør du meg!!!

Liv ;O)

_nyckelpigan sa...

Gillar snurrstolen!

tavelhus sa...

Gillar också snurrstolen!

Unknown sa...

Hei på deg! Herlig stol! Husker godt slike stoler fra skolen :) Og hele settingen du har satt den i hjemme hos deg var jo bare perfekt! I like, alt fra stolen, til plansjen, til den vakre peisen og det som står oppå! Er peisen original i huset? Slike plansjer er forresten umulig å finne synes jeg, har inntrykk av at svenske bloggere stadig vekk finner slike på loppis, men det har jeg aldri sett her :/ Og må si jeg synes stolputen du har laget passet kjempefint på stolen, jeg hadde aldri i verden klart å sy noe så flott :) Ha en fortsatt fin kveld! Synnøve

Anne (Moseplassen) sa...

oi så fin den skolestolen var! wow :D Sånne funn da, og kjempekoselig å skulle henge opp plansjene på skolen, de hører jo mest hjemme der, selvom de er fristende å omplassere...