* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

tirsdag 9. mars 2010

Vårtegn


Leter desperat etter vårtegn. Hadde naturen vært på sitt normale ville snøklokker som dette snart titte opp fra et tynt lag av den lille snøen som pleier å ligge flekkvis igjen i mars. Men jeg skjønner jo at disse stakkars kortstilker er sjanseløse for mengdene med snø som ligger godt igjen fra vinteren. Blir vel uker til alt er borte. Snakker vi skiføre 17. mai?

Nei, vi bor ikke i indre Troms eller fjellstrøka innafor, men i en til vanlig mild kystby. Og i morgen skal jeg på årets første skitur! Hm.

Fuglene har jo begynt å synge, og dagene er lengre og lyyyse. Det får vi vel klare oss med så lenge det da. Også har jeg jo dette bildet fra i fjor...

6 kommentarer:

Fire Hjerter sa...

Nydelig og vårlig bilde.
Nå som sola begynner å varme skal du se vårsmeltinga går unna. Vi har også hauger med snø i hagen, blandt annet takket være brøytebilen. Så når påsken er over bruker jeg å hjelpe snøsmeltinga med å spa snøen ut i gaten igjen:)

Landcharm sa...

Nydelig bilde. Ja, våren lar nok vente på seg ute i naturen, men lysere dager og litt varme fra sola gjør jo litt godt.

Valkyrien sa...

Det er håp i vente Marianne!
Snøen smelter rekordfort med dette været! God tur i morgen, og husk solkrem;-)
Mette..

Torill sa...

Våren er på vei, er heilt sikker !!
Nydlige vesker nedanfor !!

Torill sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lilla sa...

Good morgen!
Våren er her nå, snø og is drypper og smelter bort, deilig!

Ha en strålende fin solskinnsdag!
Ps: Alice in wonderland til helgen?