* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

fredag 15. august 2008

Hum, verdens minste by...

Det påstår iallfall skiltet utenfor byporten. Landsbyen (vil jeg kalle det) huser 21 innbyggere og ligger i Kroatia. Masse koselig og interessant der for dem som er glad i gammel arkitektur. Denne fasaden har sett bedre dager og huset er nok fraflyttet, så hvis du liker fred og ro og naturlig air-condition vil nok den lille byen bli jublende glad for en ny borger!
(Eller kanskje ikke, da mister de vel den spesielle statusen ;-))
Hum in Croatia claims to be the smallest city in the world with only 21 citizens. It is very charming with interesting, old houses and narrow streets.

6 kommentarer:

Klarafina sa...

Her kunne det ha blitt riktig koselig etter en liten make-over og blomster på trappa.
Jeg var i Nedelands minste by (Bronkhorst)i sommer. Der lå byens eneste parkeringsplass utenfor bygrensa!
Ha en fin helg!

Den gode feen sa...

Du har utruleg fine bilete i bloggen din. NYYYYYYDELEG :)

Sologbolig sa...

Å du var i Hum du ja. Vi hadde den på lista no når vi var i Kroatia i sommer, men det blei ikkje tid til det. Vi brukte lang tid langs kysten, så det blei litt for lita tid å kjøra østover også. Det får bli ein annan gangs. Flott bilde.

CosiFanTutta sa...

Mitt første besøk på bloggen din. Er ny på norskeinteriørblogger og titter gjennom alle bloggene på side. Er kommet til M og din Mariannes :o) Du har veldig flotte bilder på bloggen din og variert innhold. Takk for titten!

Tulip sa...

det så veldig koselig ut i byen, men tror jeg holder meg til å feriere der, ikke flytte dit for godt.

Nydelig bilde, synes den fasaden var herlig slitt!

Lilla sa...

Hei, den kart saken ligger nederst på siden min. Travel buddy heter den.Fint bilde fra Hum, var ikke der jeg..