* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

fredag 25. september 2009

Noen har vært i Brooklyn

Fantastiske fredag! Også er det starten på høstferien, en uke som skal være laaaang og full av nyttige timer. Jeg har masse planer, ferien burde minst være tre ganger så lang for å rekke alt. Men det er greit om jeg får gjennomført halvparten også : )
Det er veldig kjekt med close-up bilder som disse når huset (som vanlig) står på hodet. Etter høstferien derimot kommer det til å være strøkent her. Særlig. Vel, for en liten stund i alle fall!
Fiolene blomstrer som bare det nå på tampen av september. Jeg har vært flink til å knipe slik at de ikke har gått i frø. Nå om dagene får de ørsmå frøa falle tilbake i bedet slik at det blir spiring av mye planter til våren. ( Gleder meg til vår alt kjenner jeg!)



To-desilitermålet som fiolene står i må ha tilhørt en butikk siden det er av den "offisielle" typen. Det er segl på som viser at det er godkjent for måling i handel. ( Det lille runde merket på kanten er en norsk løve) Tipper at det er i simpelt blikk, uten å være ekspert på sånt. Det er funnet i skapene etter olderforeldrene mine, og jeg liker det kjempegodt. Jeg må jo tenke hvor det har gjort nytte for seg jeg da, og skulle virkelig ønske at sånne gamle gjenstander kunne snakke!
Snakke burde det lille etuiet her også. Olderfar var på sjøen, så jeg tipper det er etter ham eller en av brødrene hans. Det er merket Phil's Cafe i Brunt Street, Brooklyn. Fint det også! Inneholder en pennesplitt og et annet lite tomt hylster. Mystisk! Har vel kanskje vært fyrstikker i det? Hm.

Ønsker alle en smashing helg, og en god ferie til dere som er så heldige som meg! Kanskje det blir tid til å bligge litt mer enn det har vært tid til de siste seks ukene. Skal besøke andre blogger også, det har også vært forsømt. Bloggas!

4 kommentarer:

Jannicke sa...

Så koselige bilder! Nydelig linduk under krukken ;o)
Den vesken du viste i forrige innlegg er fantastisk! Må være kjekt å ha en så personlig veske.
Her i Bergen skal vi ikke ha høstferie før i uke 41,
så hverdag en uke til her :o)
God helg til deg! J.

Synnøve sa...

Hei på deg! Takk for koselig kommentar på baby-innlegget hos meg, må innrømme at jeg tenker nesten bare barnerom og babyting nå, hihi... ;) Nydelige bilder, og så flott dette desilitermålet! Er så herlig med slike små skatter som dukker opp og som man blir glad i... :) Ønsker deg en herlig helg! Klem Synnøve :)

Verandasol sa...

Så fine bilder du viser i dag, koselig med nærbilder og ;) Morsomt med ting som man kan tenke og undre over hvor og hva de har blitt brukt til.

God helg og høstferie!

Lilla sa...

Bor i en liten "gull" grue du jo, nydelige skatter du graver frem :o)

Fin lørdag's kveld til dere!

Klem