* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

søndag 23. januar 2011

Varm sol da eller?


Mot lysere tider? Kalenderen sier det, men energilageret mitt har ikke merket noe ennå... Så for å overbevise meg selv om at etter vinter kommer vår, ser jeg på bilder fra sommerferiene våre og leter etter overkommelige sydenturer :)

Hadde virkelig gjort seg med litt sol og varme nå. Men litt frisk januarluft hadde vel heller ikke vært så dumt. Jeg er ikke ute akkurat mer enn jeg må for tida. Det er speilblankt på veiene, og jeg har ikke tenkt til å knuse noen lårhals!

Jeg gleder meg til tælan går og det begynner å spire igjen. I vinduskarmen står det jo sånn nogenlunde til liv. Vinterhjernen min klarer ikke å huske hva denne planta heter, noe med "tusen- et eller annet? den står og skinner sammen med ballettskulpturen i gips som superungen har laget.

Planer for nærmeste framtid: Sy fargerike trekk til soffaputene, fuge mosaikkspeilene jeg har limt, tapetsere den lille veggen rundt ytterdøra. Her må vi nok også trå til med noe skikkelig gladmønstret og fargerikt! Ellers gjelder det å vente på sola :)



.

1 kommentar:

Merethe sa...

Her lengtes det også etter sol og varme. Og i den ventetiden syr jeg og ser på alle "gladstoffene" som jeg bruker. Hagetankene er i gang kjenner jeg og jeg "ser" plutselig inne plantene bedre. De får litt mere stell :D Noe dem sårt trenger.
Ønsker deg en god ny uke. Klem Merethe