* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

onsdag 8. juni 2011

Lille Kathinka




Lille Kathinka er en meter og tretti centimeter over bakken, og ca en halv meter under i form av røtter. Hun er helt ny av året og har fått plassen der søppeldunken pleide å stå. Hun har to oppgaver i livet: vokse fort for å hindre innsyn fra forbipasserende, og gi oss deilige epler sånn ut i september en gang.



At hun blomstrer vakkert nå i juni tar vi som en fin bonus :)

I dag har det vært en perfekt sommerdag. Temperatur godt over tjue grader, hagearbeid og soling i fluktstolen med ukeblad, tur til sjøen hvor ungen bada for første gang i år, plukket to buketter markblomster, fersk pappafiska makrell til kveldsmat, og som krona på verket; stille og svalt sommerregn før vi går til sengs med åpne vinduer og forhåpningsvis våkner til sol og fuglesang!





1 kommentar:

Linecas have sa...

Heisann Marianne!
Så fin blogg du har. Lekre bilder fra både hus og hage. Jeg må innrømme jeg likte ekstra godt hage bildene men det er fordi jeg er fulstendig hagegal. Jeg kikket også i blog shoppen din. Sitter og måper her nå. Noe så vakkert da. Skal spare blogshoppen på bokmerkene mine. Det du lager er veldig fine gaver nemlig.
Hilsen Line-Cathrin