* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

fredag 17. oktober 2008

Tiden


Det er ikke mange bladene igjen på sommerepletreet i hagen nå. Synes ikke det er lenge siden det lå fullt av epleblomster på bakken og treet stod der og ventet på sommer. Men så tenker jeg på alt som har skjedd siden mai, og så er det jammen lenge siden likevel : ) Rart det der med tiden. Det er lenge siden jeg høstet eplene også, selv om det er flere krukker med mos igjen på lager. Lurer på om det blir like mange epler neste sommer? Mest sannsynlig ikke. Treet er gammelt og ikke særlig velpleiet, det går flere år mellom hvert år det bærer mye frukt.
Og huska, den var veldig populær for et par år siden. Nå er det lenge mellom hver gang den har besøk av ei lita barnerumpe.
Om noen uker, når alle bladene er falt, henger vi lykter på trærne i hagen og lager lysfest. Så treet har mange oppgaver foran seg ennå, selv om det er gammelt og krokete.
God helg alle sammen! Sitter her rimelig døgnvill etter en nattevakt. Lillemor syntes jeg like godt kunne sitte nattevakt ved sengen hennes, burde ikke reise til andres hus for å gjøre det vel!

6 kommentarer:

h.espe sa...

Et fint gammelt epletre, som kommer til å bli nydelig når du pynter det til lysfest...

Ha en flott helg!!

Klem :o)

Guttemamma sa...

Flott høstbilde! Godt sagt av lillemor! God helg!!

GundaM sa...

Hmmm, for et flott innlegg ;)

Klem fra meg og ønske om ei riktig go helg!

M.E.V. foto sa...

For et nydelig bilde! Litt nostalgisk:)

Design-Shimmer sa...

åååå epletre, skulle ønske jeg hadde det :)Høsten har vakre farger

Vibeke sa...

Herlig innlegg!

Ønsker deg en god uke :o)