* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

mandag 27. desember 2010

Lukt av sommer i desember


Jeg ønsker meg matlagings-genet i julepresang neste år! Jeg klarer jo ikke å få til skikkelig selskapsmat... Stakkars gjester sitter og later som om de koser seg med maten, men er nok ganske skuffa inni seg. Det hadde ihvertfall jeg vært om jeg gleda meg til deilig middag, men fikk harde poteter, saus med melsmak og tørt kjøtt. Om desserten heller ikke står til forventningene er det vel ikke så rart at det er lenge mellom hvert middagsselskap her i huset...



Nå har det seg slik at vi får gjester til middag i morgen igjen, og jeg kjenner angsten komme krypende. Jeg må finne på noe som er bænkers...
Karamellpudding gir jeg meg ikke på, så jeg prøver å lage en ny i kveld. Da skal jeg holde vakt ved stekeovnen!
Ellers tar jeg i mot safe oppskrifter med stor takk!




Bildene over viser lavendelposer fra et putetrekk som dessverre hadde sett sine beste dager etter lang og tro tjeneste. De er fylt med lavendel fra Kroatia. Store og kraftige planter som avgir deeeeilig duft i lang tid. (Noe annet enn mine pjuskete småttislavendler fra hagen (fælt så selvkritisk jeg er nå da, jeg elsker småttislavendlene mine, og sender varme tanker om at de må overleve denne grusomme fryse-vinteren)).

Uansett, posene er fine smågaver. Gi bort litt sommer i vinter lizzom ; )






La meg avslutte med årets familiejulegave. Endelig har jeg funnet lampa som jeg vil ha over spisebordet! Verner Panton sølvspiral er funnet verdig en plass over vårt slitte og skakke møblement. Litt av en kontrast egentlig, endelig no' flunka nytt i huset. Jeg syns det ble kjempekult. Kanskje jeg får til et skikkelig bilde av hele rommet en gang, men jeg lover ingen ting...

God fortsettelse på jula!



4 kommentarer:

Lilla sa...

He he, maten din er perfekt, og vi blir glade hver gang vi får invitasjon!!

En bænkers er flygande Jacob, den er enkel, samtidig som du kan leke ekspert!

For ikke å snakke om ostefatet med sursøt saus, som appetitt oppvekker.. :o)

Lykke til, sikker på at gjestene gleder seg!

Klem

Villblomsten sa...

Nydelige hjerter :-)

Og Lykke til med matlagingen :-)
Jeg har desverre ikngen tips til deg , da jeg nok tror jeg skal kopiere julepresang-ønske ditt og ønske meg matlagings-genet i presang :-)
Hihi :-)

Ha en fin romjul :-)

Fies notiser sa...

Så du likte nøttene mine hehe... Værsågod å stjel i vei så mye du lyster, straffen er selvsagt nådeløs: anbefaling i det vide & brede, blogg-lenkes på lista di, besøke meg igjen titt og ofte og forøvrig alt som godt er :-)

Fisk er bænkers middag! Lutfisk om du liker det eller kokt torsk. Desserten er min is av trollkrem, søk den opp på bloggen min (trolltopp-is). TVI-TVI

Nissen har notert matlagings-gen som damens ønske for neste jul!

God fest & fortsatt god jul :-)

Zoran sa...

Maten smakte deilig og du er flink jenta mi. Glad i deg je...
Mup