* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

søndag 13. januar 2008

Dagene er så altfor korte

Disse pulsvantene i dobbel alpakkaull fra Drops har jeg strikka til mamma som snart har bursdag. Nå må jeg få ferdig en ullbukse jeg begynte på i fjor før jeg setter i gang med noe annet. Har planer om en jakke i samme kvalitet som vantene over til lilleungen min.
Det er så mye jeg skulle ønske jeg hadde tid til... Så mye fint som skulle vært strikka og sydd, tegna og malt. Har ikke tid til å være i verkstedet å jobbe med lere denne måneden, og sikkert ikke neste måned heller. Det er eksamener som skal skrives og pensum som skal leses og da måmn jo prioritere. Men det holder hardt, ideene popper opp og det er slitsomt å ikke få utløp for kreativiteten! Jeg får dårlig samvittighet når jeg leser noe annet enn pensum, men heldigvis er bøkene interessante og gode selv om flere krever ganske mye av meg.Noen ganger skjønner jeg ikke bæret og må lese både tre og fire ganger. Forstår jeg ikke etter femte gang føler jeg meg dust og mister motet. Heldigvis varer det ikke så lenge, men jeg har mine stunder der jeg tviler på om jeg klarer dette. Tida går så fort og det er mye arbeid som skal gjøres før oppgaven skal leveres neste vår...
Siden det er så råttent vær trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for ikke å være ute i hvert fall!

Ingen kommentarer: