* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

onsdag 30. januar 2008

Forkle av pappas skjorte

Her er en smakebit av forklekjolen jeg har sydd til snart-seksåringen vår. Jeg ble inspirert av Annettenetts Pippiforkle, og klippet i vei og fikk til noe som kan likne... Nå i ettertid har jeg fått mønsteret hennes, så jeg får prøve igjen. Det går jo ganske fort, og er veldig moro.

Alt jeg har brukt, bortsett fra tråden da, er brukt før. Cordskjorta har vært pappan sin. Knappene er fra knappelageret med oppsparte knapper fra fordums klær og dager

Skråbåndet har jeg klippet fra en gardin. Det er ikke skråbånd, men klippet rett over. Kan jo ikke ødelegge hele stoffet. Blonden er gammel og håndlagd i bomull. Fant den i farmors syskrin. Veldig pen synes jeg.


Pyntet med en liten brikke, tror den er til å legge på kaffeskålene eller no` sånn.


Siden mønsteret ikke akkurat er lagd av en skredder, men klippet på lykke og fromme av en hobbyutgave av meg selv, måtte jeg tilpasse litt med en strikk på hver side slik at forkleet passet mer til en liten tynn kropp.



Voila! Har ingen fotomodell hjemme så dette får duge : )

4 kommentarer:

Whoopsi Daisy sa...

Hei
Takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Tror ike vi kan skylde på klimaendringene denne gangen :D
Tips ja, det skal du få. Jeg skriver inn navnet på bloggen f.eks Mariannes. Så legger jeg markøren mellom bokstavene i Mariannes. Så trykker jeg på den knappen med jordkloden (og noe som ser ut som kjetting på)vrd siden av den som farger skriften. Da kommer det opp en boks hvor du kan skrive inn adressen til Mariannes. Klipp og lim rett og slett. OK også har du laget din første link. Hvis jeg har forklart godt nok da :o)
Lykke til og hvis du ikke skjønner forklaringen min, så kan jeg prøve å forklare det igjen.
Ha en fortsatt god uke.
Klem fra Whoopsi Daisy

Whoopsi Daisy sa...

Unnskyld meg, at jeg kunne glemme og kommentere håndarbeidet ditt.
Kjempe skjønt forkle du har laget. Skal si du er en kreativ dame. Kjempe stilig. Artig at du bruker stoffet fra en gammel pappaskjorte. Det hadde jeg aldri tenkt på, men så har jeg ike sy maskin heller da... ;o)

Nette sa...

Vannvittig søtt ble det!!! Så bra med gjenbruk, supersjarmerende altså:)

Ottilias Veranda sa...

Men så sött! Jag gillar också att återanvända allt möjligt. Det har blivit en vana att alltid tänka:- vad kan jag göra om det här till?

Liisa