* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

søndag 9. mars 2008

Et teppe til...


Siden gjenbruk er slik i vinden for tiden skal jeg slå et slag for det her og fortelle hva dette lappeteppet er satt sammen av. Jeg er så heldig å ha masse stoff på lur, og det viser seg at mye har lagt i veldig mange år i påvente av å komme til nytte. Jeg syns det gir en ekstra dimensjon hvis man har gode minner å knytte til saker og ting: )

Hvit med blå striper, fra en nattskjorte kjøpt på et utemarked i Berlin på interrail i 1992.
Hvit med små blå blader, kjøkkengardin fra barndomshjemmet, jeg har fått mye stoff fra mamma.
Blå med lyseblå striper, et laken fra før strechlakentiden.
Rutete gardiner fra russebilen. Sydde gardiner og puter i fleng, alikevel fikk vi masse stoff til overs. Det havnet hos meg!
Lyseblått ensfarget, rest fra et applikert sjøbilde som henger på hytta.
Mørkeblått rutete er fra overskuddslageret til min forrige arbeidsplass.


Alle stoffene er 100% bommull og alt er selvsagt rent og helt.
Båndet er fra en gang jeg gikk bananas i husfliden på Lillehammer og hamstret bånd så det rekker i mange år til! Hadde ikke sett så mye fint på engang før, og klarte ikke å begrense meg...

2 kommentarer:

Nette sa...

Nydelig, virkelig et teppe med sjel det der!

Krusedull sa...

Ja, det var nydelig! Og litt av en historie (tilsammen) bak! Sånt liker jeg også veldig godt! Beundre, beundre! : ) K