* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

onsdag 5. mars 2008

Lappeteknikk og 80-tallet


Siden Annettenett inspirerte meg til å finne fram symaskinen igjen, har jeg satt i gang noen prosjekter. Alle er ikke like gjennomtenkte, slik som disse vognteppene jeg har klippet og montert de siste dagene. Saken er jo den at hverken jeg eller noen andre jeg kjenner har behov for et babyteppe for tiden, men hvem vet? Kjekt og ha på lager og morsomme å lage. Eller jeg kan legge dem for salg. Dessuten har jeg alt som trengs til å sette i gang å sy, det er viktig når sy-ånden kommer over meg.
Mens jeg klipper, stryker og syr hører jeg på VH1 fra tv, og får ganske god tid til å tenke. Denne kanalen sender videoer fra 80-tallet, min glanstid kan man si. Noen ganger må jeg avbryte tråklingen og gå til tv for å se. Husker Boy George var på forsiden av Starlet, og jeg tvilte litt da mamma fortalte meg at han var en mann med sminke. Nytt for meg, hadde vel sett Bowie i fullt utstyr før, men dette var nytt.



Jeg holdt en knapp på Paul Young i sin tid mens


besteveninna mi vinglet mellom Modern Talking og George Michael



Siden jeg er i gang tar jeg med noen flere bilder fra nettet av glemte artister jeg har hatt den glede av å se/høre i dag!


Bananarama, rart navn, har ikke tenkt over det før, syntes at jentene var veldig kule.


Curiosity killed the cat, søt vokalist og fiiiine sanger


Mel and Kim, eiendommelig dansestil og rare hatter.

Her er syprosjektene under arbeid:

Jeg prøver å være nøyaktig, og blir glad når jeg ser at det nytter å bruke målebånd og ikke bare øyemål!



Et teppe i jentefarger og et i guttefarger.

Ingen kommentarer: