* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

torsdag 27. mars 2008

Fargebilder


Noen som kjenner igjen denne 80-tallsklassikeren? Jeg ønsket meg Per Spook-genser, men det var søstra mi sin tur til å få hjemmestrikka da denne var på moten. Nå har jeg fått tak i mønsteret og skal strikke en i str. 8 år. Siden jeg bestandig velger grått og lilla, utfordret jeg meg selv til å ta litt moderne farger denne gangen. Tror det blir fresht med bringebærrødt og eplegrønt!

Jeg er helt elendig til å følge mønster, kommer alltid ut på viddene og må finne på nødløsninger for å få alt til å stemme til stutt. Vel, det er ikke mulig her, så jeg får være veeeldig nøyaktig fra første maske. Utfordring!



Siden jeg er inne på farger, viser jeg noen kornete, men fargerike fotografier : )







4 kommentarer:

Tea sa...

Ahhh... Herlige og vårlige farger!! Jeg falt spesielt for den gule!!! :D :D

Synnøve sa...

Bringebærrødt og eplegrønt er jo bare nydelige farger, spesielt sammen...! Jeg holder på med innspurten på et stort teppe i masse farger nå, gleder meg til å blir ferdig... Så jeg kan begynne på et nytt så klart ;) Du er tøff som strikker genser, det har jeg aldri prøvd. Er det dine bokser og kjele på bildene? De var kjempefine, jeg liker så godt slike, også mye pga fargene... :) Ha en flott helg! Synnøve

Tove sa...

Så mange flotte farger og mønstre. Masse stilig du hadde da! Og det blir en tøff genser:)

Ha en god helg

Anonym sa...

Hah! Jeg hadde denne. I grått og gråblått. Jeg så ut som en sånn hollandsk krukke man hadde på kjøkkenet i gamle dager du vet. Det var et sant kaos å strikke den og jeg gjør det aldri igjen. Trur eg. ;-)
Men den er dritstilig. Den er det. :-D