* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

søndag 11. mars 2012

Ull og pels

Det er en over tjue år gammel genser som har fått en ny oppgave som vase-cover for frodige ranunkler i det skarpe solskinnet.  Det er faktisk noen yndlingsplagg som drar alvorlig på åra inni kleskapet mitt. Klassikere som ikke går av moten. Dessverre varer jo ingen ting evig, og yndlingsplagg blir brukt titt og ofte og til slutt er det nesten ikke tråen igjen.



Denne offwhite ullgenseren lånte jeg av en venninne i russetida  og jeg elska den så mye at jeg ikke kunne levere den tilbake. Nå er den så flekkete og slitt at det ikke går an å ha den på seg uten å gi helt feil signaler! Det var meningen at jeg skulle sy hjerter av den til advent, men det fikk jeg aldri tid til. Nå har den ene armen blitt trekk for ett av norgesglassene. Og det er nok genser igjen til å sy hjerter også!




Vera kom og la seg på teppet i vårsola. Ranunklene (eller runkanellene som en venninne sier...) fikk jeg på jobben av et blomsterbud på kvinnedagen. Det var så overraskende og hyggelig.


Juliane har åpnet utecafeen sin for sesongen, jeg er spent på årets meny. Hun er  for anledningen kledd i et fem år gammelt karnevalskostyme fra tida i barnehagen, Gnotten Tander om det skulle være noen tvil ;o)




2 kommentarer:

Janne sa...

I dag har dagen vær nydelig, deilig å være ute, for små og store:))

Så fin måte å tenke gjenbruk på, liker ideen din her:))

Fin kveld til deg:)
Janne:)

susan`s side sa...

Du får lage noe av den inmari fiiiine lysegule Milee dunjakken din, jeg har aldri følt meg finere enn i den jakka der:-)