* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

mandag 9. april 2012

Pannekaker


Tjukke pannekaker til frokost er SÅ godt! Når det er helg eller ferie er det jo litt ekstra tid på morgenen. Etter litt prøving og feiling klarer jeg å lage pannekaker akkurat sånn jeg vil ha dem :)

2 dl melk
1 dl rømme
4 ss smør
3 egg
5 dl hvetemel
1 ts bakepulver
2 ss sukker

Tynt lag olje i panna til steking på mellomsterk varme. 


I vinduet spirer noen tynne stengler av blomkarse. De har ikke fått nok lys til å vokse seg lubne så jeg får vel så en omgang til. Det står yoghurtbegre og eggekartonger med små planter i nesten alle vinduskarmene i annen etasje. Snart, snart kan de plantes ut i varm vårsol! 
Jeg har sådd blomsterert, pyntekorg og poppelroser i denne omgangen. Har et lass med frø som venter utålmodig på å få blomstre!


GOD SISTE PÅSKEFERIEDAG!




2 kommentarer:

Synnøve sa...

Mmmm, det så jo veldig fristende ut da... ;) Jeg lagde noen såkalte amerikanske pannekaker for en stund siden, det var veldig godt, men jeg tok ikke vare på oppskriften... Kanskje jeg skal prøve disse i stedet da :) Så vårlig med blomkarsen i vinduet! (Og et nydelig rosebilde i headeren din...!) Ha en fin kveld! Synnøve :)

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
De pannekakene ser virkelig gode ut... tror jammen jeg skal teste ut oppskriften:)

Ønsker deg en fin torsdag:)
Klem Marianne