* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

søndag 14. oktober 2012

Takk for alt!


Nå har stekeovnen vår stekt sin siste kjeks. Det er kanskje ikke noe annet å vente etter tolv år i lang og tro tjeneste. Sikringene gikk da vi satte den på, og elektrikeren kunne konstatere at det var elementene som var gåene. Grillfunksjonen øverst i ovnen var det ikke noe å si på, der var det varme og virkning som bare det. At det var egne rør øverst i ovnen til å grille ting har vært en vel bevart hemmelighet, jeg visste ikke om den før jeg putta hele hodet inn for å undersøke feilen.

 Bolledeigen havnet i søpla etter å ha stått til heving i sånn cirka åtte timer, ingen mulighet å bruke den ubenyttede grillfunksjonen på skolebrød! Så hvordan kan vi finne noe positivt i dette da? 

Nei, her er det bare å glede seg til en IKEA-tur og flunka ny ovn. Tror også det får bli ny induksjonsplate i samme slengen, og kanskje ny vifte også? Dessuten er vel julepynten kommet, så her er det bare å se fordelene ved stekeovnsammenbruddet!Får ta fram IKEAkatalogen nå, kjenner jeg :-)




1 kommentar:

Monica fra Moxas Univers sa...

Såå synd at komfyren din tok kvelden! MEN.. da betyr det jo at en ny trofast venn snart kommer inn i livet ditt ;) Masse fint på IKEA.. jeg sitter med den daglig å drømmer om soveromsinnredning.. men så var det dette med lommebok da ...

Masse klemmer fra Monica og lykke til med valget av ny komfyr :)