* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

søndag 16. november 2008

Dunkelt

En serie lysholdere for vegg er kommet rykende ferske fra keramikkovnen min! De er laget av hvit stengodslere og glasert med transparent glasur slik at leras naturlige farge er bevart. Jeg har jobbet (og jobber enda) med å utvikle en støpeformteknikk som gjengir tekstilers tekstur best mulig til leras overflate. Her har jeg brukt både blonder, sengeteppe og hyllebånd som preg på lysholderen.


Årets første svibler er i hus! Prøvde å drive fram egne fra i fjor, men det går så saaaakte : ) Disse har fått plass på peisen i det faste fatet for løkblomster.


Det har ligget masse kongler fra i høst oppi fatet, nå har noen av dem blitt flyttet opp på mosen sammen med blomstene, og der ligger de kjempefint og er så pene og dekorative.


Snart brer svibellukten seg i stua.


This candlelight holder is fresh from my ceramic oven. It has the texture from old fabrics that I've collected, and made of white high temperature clay, glazed transparently.



7 kommentarer:

Jorunn sa...

Nydelig keramikkstake!! Og flotte bilder fra deg!
Koselig blogg du har, liker meg her inne og kommer snart igjen!

GundaM sa...

Så flott, får såå lyst til å bare ta på keramikken din..vet ikke hvorfor;D

Ønsker deg ei ny, produktiv uke der ute!

pepperkverna sa...

Svibelfatet var så vakkert. Hege

Tvert-om-tanten sa...

Hei Marianne!

Så flink du er!
Falt pladask for "oldemorveska" du viste, men så er jeg gammel dame innvendig også... Hvor mye koster en slik..?

Klem

Tulip sa...

Så flott den keramikkstaken var!
Og du;
jeg (eller rettere sagt DU) har fått mye skryt av det lille stettefatet jeg vant hos deg!

Har også fått årets første svibler i hus! Koselig...

Les Cotrions sa...

Hi Marianne! I'm well now! My French week end recharhed my low batteries!
I like your pictures...the candle-holder is so nice and the bulbs...I love them!
Have a nice week end, my dear friend!
Hugs,

Vale

Lilla sa...

Ups... håper i det lengste at Hammi dukker opp igjen da! Han kan jo ikke forsvinne i løse luften :o)
Håper du ser ønskelisten jeg har sendt til Nissen!

Veldig fine lys holdere!
Fred og Jorunn kommer til jul også! Blir koselig &:) (smiley med krøller- lært av Sanne)