* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

søndag 5. februar 2012

Rom til hortensiaen


 Hva skal man gjøre med alt man lager, egentlig? Venner når vel et metthetspunkt når det gjelder å få hjemmelagede gaver tenker jeg. Og det er ikke ubegrenset med plass vi har i huset heller. I høst har det vært relativt store urner som har sett dagens lys i keramikkverkstedet. Jeg har lagd opp en hel gjeng som er blitt skikkelig tøffe, i klare sterka primærfarger. 


 

En del ble solgt før jul, men her er den minste av de blå som fikk bli igjen i vinduskarmen som hus for hortensiaen. Dette er en av yndlingsplantene mine. Og glad var jeg i sommer da jeg klarte å overvintre flere stykker i kjelleren til store frodige planter som blomstret over all forventning. De står naturligvis nede i kjelleren og sover nå og venter på varmere tider.


I sofakroken er det blå stemning inne og hvit vinter ute. Blomsterpotta er laget i pølseteknikk med matt blå glasur og bred sølvkant som avslutningsdekor.


 

Nå skal jeg slåss litt med Photoshop, tenker jeg. Søndager uten burde-burde er strålende  :o)

Ingen kommentarer: