* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

torsdag 15. januar 2009

To gode venner

De to siste dagene har gått med til å rydde i kjelleren. Jeg skal frigjøre ett rom, planen er å lage et lite verksted der nede. JIPPI!
Rommet har vært brukt til matbod, og i det ene skapet fant jeg disse to gode vennene. De har holdt sammen i tykt og tynt i jeg vet ikke hvor mange år. De har sett syltetøy og saftflasker komme og gå. De har delt rom med hermetikkbokser og syltede plommer, norgesglass fylte med pærer og ansjosbokser fra Sverige.



Tror at de har håpet i det stille på at de nok en gang skal opp og fram i lyset. Men med den aktiviteten som har vært i matboden de siste åra har vel pessimismen kanskje tatt overhånd...
Godt de var to sammen da!
Nå er det råttne skapet de stod i revet med øks av demolition-woman. Ikke få edderkopper som ble hjemløse da! Supermann hadde med en skikkelig støvsuger fra jobben, og den fikk endel å jobbe med.
Men jeg tror det skal bli riktig fint der nede. GLEDER MEG til å vise fram når det blir klart!
Trenger bare å finne en ok keramikkovn så er jeg igang. Blir supert å kunne jobbe hjemmefra.


Jammen kom ikke sola en kjapp tur innom stua i dag! Og nei, vi bor ikke i Tromsø. Der gleder de seg vel over å se igjen sola for første gang siden november eller noe sånn i dag. Vi bor i en by som ikke lenger har eget bryggeri, i motsetning til Tromsø. Men vi har altså sol året rundt og bryggeri hadde vi en gang. En hver by med litt respekt for seg selv bør ha et bryggeri og et teater. Fredrikstad sliter litt der...

12 kommentarer:

GundaM sa...

Vakkert og ja, er det virkelig sola du har på bildene der ;))) Våren er i anmars!

Keramikk ovn hjemme må jo bli toppers, lykke til !

Tove sa...

Det ble ikke noe kjøp av den forrige keramikkovnen skjønner jeg, håper du snart finner en ny en da. Og syntes jeg ser deg med øksa, hihi Gleder meg til å se bildene fra mariannes makeri:)

klem

Maliva`s verden sa...

Så kule flasker,og Fredrikstad?nå får jeg hjemmelengel...sukk
Klem fra Maliva

Anette {foreldremanualen} sa...

Stilige flasker! Ble ekstra morsomme med trykket oppå. ;-)

Ha en fin kveld!

Lilla sa...

Skjulte skatter i kjelleren, fantastisk!
Gratulerer med keramikk verksted prosjektet, det blir fint det! :o)

Spesielt hvis edderkoppene forsvinner, de gir vel ikke særlig med inspirasjon..

Anonym sa...

Så fine flasker - nesten rart de har fått stå så lenge nede i boden.

Det blir sikkert veldig, veldig kjekt med verksted i kjelleren.

Ha en fin helg!

Vibeke sa...

Innom for å ønske deg en fin helg også!Koselig at du la igjen noen ord inne hos meg :o)

Klem Vibeke

Magdalena sa...

herligt syn....

stor klem og fin helg!***

Malla sa...

Så kjekt at du får eget rom til dine kreative sysler. Stettfatene og hjertene du har laget er fantastisk fine og unik. Har dessverre ikke lommebok til ekstra utskeielser denne måneden.... :o(

I kjeller'n i vårt andre hjem finnes det også skjulte skatter. Den skal tømmes til sommeren så da må vi bli enige om hva vi skal beholde. Har funnet slike flasker og gamle melkeflasker, brune i forskjellige størrelser. Regner med at vi også finner en edderkopp koloni.

God helg til deg og dine!

Linda sa...

Gratulerer med hjemmeverksted, gleder meg til å følge med videre Marianne.

Anka sa...

Herlige flasker. Som å finne en liten skatt i kjelleren:)

Les Cotrions sa...

I like your bottle a lot!
Have a great evening!
Hugs
Vale