* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

tirsdag 10. juni 2008

Gule liljer og rosa revebjeller.




Jeg blir så utålmodig. Frø jeg har sådd og planter jeg har satt ut i bedene vokser jo i sniiiilefart! Jeg går og inspiserer i hagen og ser ikke tegn til at spirene vil strekke seg. Jeg vanner, gjødsler og flytter om så de skal trives maksimalt.


Så reiser jeg bort i fire dager, og hva har skjedd? Jo hagen har eksplodert ut i blomstring! Det har riktig nok vært sol og varme, men jeg lurer på om blomstene gjør dette med vilje? "Nå er hun ikke her og maser, la oss blomstre NÅ!"




Jeg må dele litt av de nydelige fargene : )






Peonene lar vente på seg, det er jo greit at ikke alt springer ut samtidig.


Dette skal bli mat...



Det gule i forgrunnen er plen egentlig, men nå får smørblomstene breie seg litt før gressklipperen kommer.

ØNSKER ALLE EN BLOMSTRENDE UKE!

3 kommentarer:

Tante Mimmi sa...

ÅÅÅ! Veldig fint! Og peonar er så vakre! Dei er så fine! i knopp,blomst og når blada fell! Eg har utfordra deg om du har tid og lyst!!:)

Anne på Moseplassen sa...

hei, det var en fin blogg du hadde her. Jeg fører den gjerne på på hageblogger (i morra, trøtt nå)
Gleder meg til å se mer på bloggen din.

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så masse fine bilete fra hagen din.
Peoner er så nydeleg, og eg har planta ei i år, men nå har det vore så tørt og varmt her at eg veit ikkje om ho klarer seg. (Heldigvis) er det byrja å regne igjen i dag så nå går det kanskje bra likevel:)
kjekt med masse forskjellig som bløme rundt i hagen.
Humle har eg tenkt å plante til neste år, dei er også flotte:)