* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

onsdag 25. juni 2008

Vivendelkrans

Denne kransen vokser litt fra år til år etter som jeg legger til nye kvister. Vivendelen, som er en duftende villkaprifol, har lange slyngende grener som er fine å lage kranser av. Årsskuddene er grønne, myke og føyelige. Blomsten i seg selv er ganske rar, men sammen danner de et tett og flott heng over gjerdet. Og det lukter sååå godt! I skogen kan de dekke bunnen eller klatre oppover trær og fjell, det er ganske flott. Jeg har funnet ut at dette er favorittplanten min for øyeblikket. Forrige uke var det peon, før der sjasmin og syrin...Neste uke er det sikkert en annen : )








5 kommentarer:

Magdalena sa...

dette var virkelig vakkert...
vivendelen er god å tvinne kranser av, så dufter den så skjønnnt....
takk for titten~~~

Les Cotrions sa...

So beautiful pictures! Gorgeous flowers! I can't understand your langaueage...I'm Italian and even if I have a Norwegian partner, the only word I can say is "takk"!
I'm passionate about home decor and I like creating by my hands and hunting through flea markets...I love old things!
I hope to hear from you!
Have a nice day!
Ciao
Vale

Unknown sa...

Flotte bilder, og så koselig å ha en slik krans som vokser litt for hvert år :) Min mormor har også denne blomsten i hagen sin, og den dufter helt vidunderlig ja... Ha en fortsatt fin kveld! Synnøve :)

Anonym sa...

Hej Marianne, mange, mange takk for kommentaren. Jeg snakker litt,litt norsk, unnskyld. Du har en mange fint blog. Jeg kommer igjen og besoke deg.
Mange hilsner fra Barbara

Lilla sa...

Du altså! Nei, jeg er ikke klar for det.. Flaut!
Er jo så spent hver gang jeg ser en kommentar, veldig hyggelig at det er deg :)