* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

søndag 29. juni 2008

Er gult egentlig kult?

Gult er en farge som jeg egentilg ikke foretrekker om jeg kan velge. Jeg er mest i blå/ grå /lilla-skalaen. Det syns kanskje på bloggen også?
Likevel er det ganske mye gult i hagen for tiden. Gult og oransje er friskt, lyst og gir et positivt inntrykk!









Jeg har vært så heldig å få låne et flott speilreflekskamera i helgen. Det er ikke så morsomt å gå tilbake til den lille pocketen etter det...

17 kommentarer:

Ann Helen sa...

Jeg er faktisk veldig glad i gult jeg, og ble overrasket over bloggverden i påsken hvor det kom frem at mange misliker gult. Synes det er en farge å bli glad av, den kvikker opp og skaper litt liv. Sammen med rosa er det nyydelig! Liker ikke gult på klær og møbler etc, men fargen er herlig på småtterier og blomster!
Deilige sommerbilder da:)

Prinsesse Elin sa...

Sart gult er fint men ellers så liker jeg ikke gult i det hele tatt. Er faktisk den eneste fargen jeg ikke har i huset i det hele tatt. Ønsker deg en fin fin kveld:O)

Synnøve sa...

Har ikke så mye gult selv heller, (bortsett fra et par klesplagg, og sitter faktisk i en gul topp nå, hihi) men det er en frisk og sommerlig farge synes jeg. Nydelige bilder, tror jammen jeg skal se om jeg finner noen gule blomster neste gang jeg skal handle inn litt :)

Og så fint soverom dere har! Liker veldig godt de flotte vinduene, og døren var også kjempefin! Og så fin hvit kurv, er det en skittentøyskurv? Og teppet på sengen, har du laget det selv mon tro...? Det var veldig flott :) Ha en fin søndagskveld! Synnøve

Rosa sa...

Eg er òg _svært_ langt frå gult når eg tenkjer på mine favorittfargar. Til min store angst har eg endå eit par gule veggar i huset mitt etter forrige eigar, men så snart tida er inne skal dei vekk. Gule møblar eller kle er heller ikkje spesiellt aktuellt...

Men i hagen vert jo historia ei litt anna, for der er det litt gult hjå meg òg. Men tru meg - to gule staudar held for meg :)

Herleg friske sommarbilder hjå deg, og så kikka eg såvidtpå soveromsbilda lenger ned - nydelege!

God søndagskveld til deg!

Two sa...

Hei og takk for helsing i bloggen min. Du lurer på kva du skal bruke rabarbra til, nokre råd frå meg: Eg brukar å fryse ned posar med ca 0,5 kg. Kutt vask og rens dei. Om du ser på bloggen min 4.4.07 vil du finne oppskrift på sylte, rabarbra og aprikos. Den er veldig god. Skal visst være godt med rabarba og jordbær også, men det har eg ikkje prøvd. Når du skal bruke frosen rabarbra, så kuttar du den når den har tint akkurat nok til at du kan skjære med kniv, elles blir den klissete. Du kan bruke den frosen på same måte i kaker, og du kan også bruke den i oppskrifter for eplekake, men sukre litt ekstra på rabarbraen. Også godt som dessert a la tilslørte bondepiker og som rabarbrasuppe.

h.espe sa...

Gult er kanskje ikka akkurat den fargen jeg velger når jeg handler klær, eller i interiøret mitt: MEN i hagen er det et friskt og nydelig innslag - beviset på det, har du jo "fanget" i bildene dine i dag....

Ønsker deg en stålende uke!

Klem:o)

Min Verden sa...

Speilrefleks ja, det er vel noe noen og enhver kan ønske seg! Jeg synes ikke bare gult er kult - synes det er vakkert også. Kjempefine bilder :) Hanne

HildeS/Frøken Fryd sa...

Eg synest gult er ein frisk og glad farge:)
Løvetannen lyser jo som ei sol der han står i alt det grøne:)
Fine blomar du har i hagen din.
Speilreflekskamera står øverst på ønskelista her hjå meg også, men eg må nok ønske meg ei stund til:)
Ha ei fin ny veke.

Tove sa...

Enig med fru pink, jeg syntes gult er veldig kult. Og ble også litt overrasket over hvor mange som ikke liker gult!!

Det var jo nydelige gule blomster du hadde i hagen din, det tror jeg ikke mange kan "nekte for":)

klem

Smilla sa...

Disse gule bildene var i alle fall helt nydelig! Hagen min har veldig lite gult, så jeg er nok den blå, lilla, lavendel-elskeren, men når jeg skal ordne forsiden av huset, skal jeg kanskje hoppe i det og plante noe gult også.
Fant ikke ett gult plagg i noen av skapene hjemme heller, så nei... jeg er nok ingen stor fan av gul nei..

Anonym sa...

gult er i allefall friskt og festlig :)
Fine bilder i allefall, ikke noe så si på det gule der!

Sologbolig sa...

Eg er ikkje så glad i gult eg heller. Eg kjøpte ein gang ein gul sofa !! Eg var sikkert bevisstløs i kjøpeøyeblikket ....... eg hata den sofaen, til slutt gav eg den bort til søstra mi !!!! Men eg har jo mange fine gule blomster i hagen, bl.a gule friesier. De klipper eg og tar inn i vase, de lukter deilig. Har de på kjøkkenet. Så kanskje eg like gult bittelitte grann .... Ha ein fin kveld!

Tante Mimmi sa...

Hm..ja..det er jo igrunnen sant når eg kikar hos deg. At gult er fint! Men eg vel ikkje gul sjølv..eg har faktisk bestemt meg for å hoppe over gule blomar i hagen (det høyrtes fryyykteleg ut!) men ser at det må eg kanskje tenke på!! så takk for den! Speilrefleks er FANTASTISK kjekt!
Berre ikkje legg det at på kurs...sukk! (3 timar unna)
Ta pause frå oppgåva di du, det er sundt!!:) og deg vel unnt!
Og soverommet, nyydeleg! Du hadde vaska deg inn der, kjenner meg att! Eg kunne godt vist meir bilete frå huset vårt for eg syns jo det er veldig fint:)..men det ser jo alltid ut som om nokon har sleppt ned ei bombe! og der er ikkje særleg festlegt...!
koos deg med ferie

siripirisiri sa...

Joda gult er kult, men ikke til alt, det skal jeg være enig i;)
Herlig med speilreflekskamera ikke sant! Veldig fine bilder!

Dessuten fikk jeg lyst til å ta hele soverommet deres og putte den inn i vår leilighet!

Siri:)

mali-mo sa...

Vivendel er en av de sommereste (går det an å si det?) blomstene jeg vet om, og de er jo gule, men ellers er jeg ikke så veldig gul av meg.

Ønsker meg speilrefleks jeg også, men økonomien er ikke helt med meg der gitt ;)

Les Cotrions sa...

Ciao Marianne! Wonderful flowers!!! You really have a stunning garden!!! Can I link you???
Have a nice week end!
Hugs
Vale

Nunne sa...

Bra enig, er heller ikke glad i gult..men den gule saken som jeg ikke helt vet hva er? daglilje eller iris, den har jeg også, den er SKJØNN duft på, og den er VAKKER å se på....
Koselig blogg.....
Hyggelig helg til deg!